Wycieczka do Wrocławia

W dniach 24-25 maja br. odbyła się wycieczka uczniów klas IV-VIII do Wrocławia.

W pierwszym dniu zwiedziliśmy Ostrów Tumski, podziwialiśmy przepiękne panoramy zabytkowego Wrocławia – przenieśliśmy się w czasie o 1000 lat, by dzięki panu przewodnikowi poznać początki miasta. Zatrzymaliśmy się przy Muzeum Archidiecezjalnym, krzywej wieży, bramie kluskowej, podziwialiśmy romański kościółek św. Idziego oraz Katedrę pw. Jana Chrzciciela. Po drodze spotykaliśmy krasnale, które są pełnoprawnymi mieszkańcami miasta.

Po rejsie statkiem po Odrze,  dotarliśmy do Zakładu Narodowego im. Ossolińskich, podziwialiśmy barokowe gmachy Kościoła Najświętszego Imienia Jezus oraz Uniwersytetu Wrocławskiego, Stare Jatki /zakątek artystów wrocławskich/ i Ratusz – jeden z najpiękniejszych w Europie, perłę wrocławskich zabytków.

Kolejnym punktem naszego pobytu we Wrocławiu była Panorama Racławicka – monumentalne malowidło o długości 114 m. i wysokości 15 m., przedstawiające zwycięską bitwę Polaków nad Rosjanami pod Racławicami w kwietniu 1794 roku.

Na zakończenie pierwszego dnia naszej wycieczki bawiliśmy się w największym parku trampolin w Polsce –  GoJump.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od zwiedzenia Wrocławskiego Ogrodu Zoologicznego, a w nim Afrykarium, obiektu unikatowego na skalę światową – który skupia się wyłącznie na faunie i florze Czarnego Lądu, spacerowaliśmy po Ogrodzie Japońskim. Widzieliśmy również Halę Stulecia – obiekt wpisany na listę UNESCO oraz fontannę multimedialną.

Na zakończenie naszej wycieczki wjechaliśmy na najwyżej położony taras widokowy w Polsce znajdujący się w budynku na 49 piętrze w Sky Tower, aby podziwiać panoramę Wrocławia.

Zmęczeni, ale pełni wrażeń i bardzo zadowoleni, późno w nocy wróciliśmy do domu.